Bubbles najaar2019

Langs de oostkust

Vrijdag 8 november 2019: Vanmorgen zijn we via de mooie bochtige kustweg naar het noorden gereden. In Carboneras zagen we een fietsenwinkel. Daar hebben we een fietsband gekocht om de lekke band te vervangen. Toen langs de kust verder gereden naar Aguilas. Het waaide hard en hier en daar waaide een strand-zandstorm. Op sommige mooie locaties aan zee stonden meerdere campers, zij verblijven daar langdurig, ondanks een verbod om daar te kamperen of overnachten; soms worden ze door de politie gesommeerd te vertrekken.

In Aguilas staan we op een kleine camping waar al meerdere overwinteraars aanwezig zijn. De lekke fietsband vervangen lukte niet, het ventiel paste niet, toen de lekke band nog weer op 2 plekken geplakt. Reparatie lijkt gelukt, de opgepompte band blijft hard. Door de harde koude wind moesten we om 16.00 naar binnen; het koelde snel af.

Zaterdag 9 november: Weer een zonnige dag en tot 13.00 uur weinig wind. De band van mijn fiets is nog hard, we zijn naar de weekmarkt gefietst, 6 km om er te komen. Het was een erg grote markt, maar behalve een hoek met groenten en fruit bestond de markt voor 99% uit kleding. Daarna naar de boulevard gefietst; Aguilas heeft een leuk aangekleed strand en wat terrasjes op de  boulevard. Rond de middag werd het druk op de terrasjes, de spanjaarden komen voor hun aperitiefje alvorens ze om 14.00 uur aan een uitgebreide maaltijd beginnen. Op het strand waren weinig mensen. De temperatuur was aangenaam, maar de wind maakte het later in de middag wat minder aangenaam.

Tegenover de camping is geen strand maar rotskust, er liggen om de paar meter heuvels, die heuvels zijn 1-persoons bunkertjes uit de Spaanse burgeroorlog om de kust te verdedigen.

Zondag 10 november 2019: Gisteravond viel er een lichte bui en daarna stak er een storm op die heel de nacht duurde. Vanmorgen was het bewolkt en waaide het nog steeds hard. We hebben maar ingepakt en zijn naar Benidorm gereden, volgens het weerbericht zou er daar minder wind zijn.

Onderweg waaide het hard, maar in Benidorm valt de wind mee. We staan op een camping met 99% Engelsen, de meesten staan hier duidelijk voor lange tijd.

Het was nodig om een keer de was te doen, maar eerst maar het filter van de campingwasmachine schoongemaakt. Dat leverde ruim zes euro aan muntgeld op, tevens de nodige Scandinavische muntjes en paperclips. Vanmiddag was het druk op de boulevard in Benidorm, sommige bars en terrassen zaten bomvol met drinkende Engelsen; Het leek wel een tv-serie: bij veel terrassen stonden scootmobielen geparkeerd. Vanavond was het bijzonder rustig: een bijna lege boulevard, lege terrassen en barretjes en in de restaurants maar een paar gasten.

Maandag 11 november 2019: Gisteravond in een restaurant aan de boulevard gegeten; het lijkt wel alsof er alleen maar cafetaria-achtige fastfood restaurants zijn, de een met een nog goedkoper menu dan de ander. De voedselkwaliteit is navenant. Het was vandaag windstil en heiig, niet koud, niet warm.

De supermarkten sloten vroeg in de middag en zijn morgen gesloten ivm 2 feestdagen in Benidorm; Er is niemand die ons kan vertellen wat er gevierd wordt.