Bubbles najaar2019

Albufeira en Praia's

Dinsdag 22 oktober 2019: We zijn in Albufeira terecht gekomen, de rit vanuit Sevilla was eentonig, tot Portugal een vrij vlak saai landschap, weinig verkeer. De autoweg in de Algarve is een tolweg met elektronische controle. Je registreert bij binnenkomst in Portugal; Je rijdt tot een slagboom en stopt je creditkaart in een automaat, je kenteken wordt gelezen. Je krijgt een geprint bewijs van je registratie waarop je kenteken staat, de verschuldigde tol wordt via je creditkaart afgeschreven.

Camping Albufeira is een erg grote camping, Er staan best veel gasten, maar er was plaats genoeg. Sommige kampeerders blijven waarschijnlijk heel de winter: ze hebben een heleboel feestverlichting en plantjes rond hun kampeermiddel. De temperatuur was heel aangenaam, we zijn nog even naar een winkelcentrum 3 km verder gefietst, op de terugweg begon het opeens flink te regenen en de temperatuur daalde snel. In de avond kregen we nog een onweersbui.

Woensdag 23 oktober 2019: Het is in Portugal een uur vroeger dan in Spanje(en Nederland), het is om 08.00 nog donker, maar wel nog licht tot na 19.00. We hebben het centrum van Albufeira bezocht, een klein historisch centrum vol winkeltjes en restaurantjes en heel erg druk, het lijkt hier nog wel hoogseizoen. We hadden het lang niet gezien; je kunt je voeten laten beknabbelen door de vissen in een bak. Er zijn meerdere stranden, via het oude centrum kom je bij een klein strand in een soort baai. De terrassen waren goed gevuld. Er zijn veel mensen met kinderen; scholen in Nederland, Duitsland en Frankrijk en Engeland hebben herfstvakantie.

Donderdag 24 oktober: De wind is gaan liggen en voor het eerst sinds Bordeaux is het korte broeken weer. We zijn gaan eten bij een restaurant dicht bij de camping, het eten was prima, maar we waren even vergeten dat de olijfjes als welkom en het brood bij de maaltijd apart in rekening worden gebracht.

Vrijdag 25 oktober 2019:Vandaag was het voor ons “praia” dag, mooie stranden en/of baaiendag.

Zuid Portugal heeft een mooie kust met prachtige baaien en rotsformaties. We hebben er vandaag een aantal bezocht. Sommige stranden waren alleen bereikbaar per personenauto, andere vervoermiddelen mochten er niet heen en de parkeerplaatsen hadden een hoogtebalk; ontoegankelijk voor iets anders dan een personenauto.

Vandaag was het voor ons “praia” dag, mooie stranden en/of baaiendag.

We hebben toch een paar van deze mooie stranden en rotsformaties kunnen bezoeken, vooral Farol da Ponta da Piedade maakte indruk. Sommige rotsformaties hebben grotten gevormd waar je nu met een bootje doorheen kunt

Vervolgens zijn we naar Cabo de Sao Vicente gereden, de meest zuid-westelijke punt van Europa. Het was er best druk, fietsers, campers, auto’s en een paar bussen met toeristen om dit rotsachtige punt met vuurtoren te bezoeken. We overnachten op een camping dicht bij Cabo Sao Vicente, er lijkt ook een Duitse groep te overnachten. De camping heeft veel bomen en dus schaduw, er staan ook best veel tent kampeerders.

Godelive

Mooi hoor!!

Ben

Gezellig weer om jullie avonturen te lezen. Veel plezier gewenst.