Bubbles najaar2019

Carmona

Maandag 21 oktober 2019:

Zaterdagavond heeft het een hele tijd flink geregend, onze buurman vertrok zondagochtend naar Barcelona, ondanks de ongeregeldheden daar. Wij zijn richting Cordoba gereden. Het was rustig op de wegen en we waren snel uit Madrid. Het landschap was tot Linares erg eentonig en vrij vlak, daarna werd het heuvelachtiger en was er ook meer begroeiing, vooral olijfbomen in alle maten.

We hebben overnacht op een megacamping ong. 20 km ten zuiden van Cordoba. De camping was nagenoeg verlaten, de vaste gasten waren naar huis en met ons waren er nog 4 anderen om te overnachten. Deze camping heeft het best schoongehouden sanitair dat we ooit zagen, er wordt ook in dit seizoen 3x per dag gepoetst.

Na het rumoerige Madrid was het erg stil vannacht. We zijn op weg gegaan naar Sevilla door een heuvelachtig landschap. Onderweg kwamen we terecht in Carmona, Een dorp met een mooi oud centrum, veel middeleeuwse gebouwen, enkele stadspoorten een fort en de nodige kerken en kloosters. In het centrum een klein plein met enkele restaurantjes en een gemeentehuis. Bij een van de stadspoorten kun je de overblijfselen van een oud paleis(Alcazar) bezoeken, er zijn nog enkele ruimtes en een gedeelte van de stadsmuur. Het vervelende van dit dorp op een heuvel is dat ze eigenlijk geen parkeerplaatsen hebben. Uiteindelijk vonden we een plek op een weg in aanleg bij een van de toegangspoorten.

Na ons bezoek aan dit leuke plaatsje zijn we naar een camping ten zuiden van Sevilla gereden. De zon scheen en we hebben nog heerlijk buiten kunnen zitten op deze overigens goed bezette camping.

Een van onze buren hier is een Nederlands stel met een mooie vrij nieuwe camper, het stel houdt wel van luxe; Als het meer dan 1 dag regent gaan ze naar een hotel, ook stads bezoek is een goede reden de camper ergens te laten staan en een hotel te nemen. Onze achterbuur is een jongen die per fiets naar Sevilla is gekomen om daar een jaar te blijven; hij wil flamencomuziek leren spelen op een gitaar. Hij denkt gratis les te kunnen krijgen. Hij wil ook wel graag een gratis biertje van ons. Tja…

De bedoeling is om morgen naar Portugal te gaan.

Nellie

Weer mooie foto's en verhaal. Goede reis naar Portugal