Bubbles najaar2019

Naar Valencia

Woensdag 13 november 2019: Gisteren was een mooie zonnige dag, bijna windstil. Er waren heel erg veel Engelsen op de been, we hoorden vandaag dat er zoveel Engelsen zijn omdat er een soort Engels carnaval gevierd wordt in Benidorm. Gisteravond was er tot laat vuurwerk te horen, vanmorgen om 8 uur werd er weer vuurwerk afgestoken. Het heeft vannacht geregend, vanmorgen stonden er plassen op de weg.

Vandaag zijn we 50 km noordelijker verhuisd, naar Moraira, een kleine plaats in een baai. De camping heeft wat veel schaduw voor dit seizoen en het meest bijzondere (25 jaar oude) sanitair dat we ooit gezien hebben, maar alles werkt naar behoren en is schoon. Er wonen eekhoorntjes op deze camping, waarschijnlijk zijn ze gewend aan mensen want ze zijn heel erg nieuwsgierig.  Vanmiddag viel er een flinke bui, daarna scheen de zon weer. We hebben een kennis bezocht die na zijn pensionering in deze plaats is komen wonen, het was heel gezellig.

Donderdag 14 november 2019: Een erg bewolkte dag vandaag en daardoor ook fris. We zijn naar het centrum gewandeld, maar daar was het ook rustig, de terrassen bleven leeg.

De eekhoorns op de camping hadden het wel naar hun zin, ze bleven heen en weer rennen over de boomstammen.

Vrijdag 15 november 2019: Vanmorgen zijn we in een stralend zonnetje naar Valencia gereden, we kregen bij de gratie gods nog een plekje op het camperpark. Dit weekend is zijn er motorraces in Valencia en het camperpark staat overvol. Met de metro naar het centrum gegaan, het was er niet echt druk en doordat de zon verdween achter de wolken en er een koude wind waaide voelde het erg fris, geen weer voor een terrasje.

We hebben het treinstation bezocht, het is een prachtig gebouw, in gebruik sinds 1917, vooral de hal is erg mooi. De muren en het plafond zijn voorzien van  mozaiek en er staan oude houten loketten die nog steeds dienst doen voor de kaartjes verkoop.

Zaterdag 16 november 2019: Na een best wel koude nacht, ong. 5 graden, werd het vandaag een heerlijk zonnige dag en omdat het amper waaide voelde het ook lekker. Rond de middag wilden we op een terras in het zonnetje wat drinken en zo mogelijk eten, er was een Spaans stel dat er ook zo over dacht. Na 10 minuten was er nog geen ober geweest, en bij navragen was de mededeling: we zijn gesloten! In de buurt van de overdekte markt vonden we nog een plekje op een zonnig terras. Er zijn veel terrassen in Valencia, maar die hebben vaak schaduw en in dit seizoen is een zonnig terrasje wel lekker. Terug op het camperpark nog even genoten van de zon, morgen verder op weg naar Nederland.

Nellie

Valencia moet een erg mooie stad zijn dus maar lekker genieten

Godelive

Goeie reis terug ???